مرحله گروهی جام جهانی 2023 زنان

عکس | داور محجبه فلسطینی تاریخ‌ساز شد

اتفاقی تاریخی در جام جهانی زنان

عکس | فوتبالیست مراکشی با حجاب بازی کرد

مدافع مراکشی اولین بازیکن با حجاب تاریخ جام جهانی فوتبال زنان شد.
کد خبر: ۱۴۱۷۹۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، نهیله بنزینه، بازیکن تیم ملی زنان مراکش در جام جهانی زنان تاریخ‌ساز شد. این فوتبالیست اولین بازیکنی شد که در جام جهانی مقابل کره جنوبی با حجاب در زمین ظاهر شد و برای تیمش به میدان رفت.

ممنوعیت فیفا برای استفاده از پوشش مذهبی در رقابت‌های فوتبال در سال ۲۰۱۴ پس از اعتراض فعالان، ورزشکاران و مقامات فوتبال لغو شد. بنزینه که در دیدار با آلمان که با برتری شش بر صفر ژرمن‌ها به پایان رسید بازی نکرد ولی در دیدار دوم مقابل کره در زمین حاضر بود و به همین خاطر تاریخ‌سازی کرد.

اسما هلال، فعال رسانه‌ای، در واکنش به این اتفاق گفت: تردیدی ندارم که زنان و دختران مسلمان بیشتری به بنزینه نگاه می‌کنند و از او الهام می‌گیرند؛ نه فقط بازیکنان که فکر می‌کنم تصمیم‌گیرندگان، مربیان و ورزشکاران سایر ورزش‌ها.

غیزلان چباک، کاپیتان تیم ملی فوتبال مراکش نیز گفت: احساس می‌کنیم مسئولیت بزرگی داریم تا تصویر خوبی ارائه دهیم و دستاوردهایی را که تیم فوتبال مراکش با راهیابی به جام جهانی به دست آورده به دنیا نشان دهیم.

مراکش اولین کشور عربی است که به جام جهانی زنان راه یافت.

عکس | فوتبالیست مراکشی با حجاب بازی کرد

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان مراکش در حالی در جام جهانی زنان به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برای نخستین بار حاضر است که تیم ملی مردان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توانست دست به کار بزرگی بزند و به جمع چهار تیم پایانی راه یافت و در نهایت در رده چهارم قرار گرفت که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در تاریخ جام جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها